PriimaKaihdin Oy – kasvuhaluinen yritys Uudeltamaalta
PriimaKaihdin Oy on suomalainen, yksilöllisiin kaihdinratkaisuihin erikoistunut yritys, joka tarjoaa laadukkaita kotimaisia kaihdinratkaisuja ajattomista sälekaihtimista nykyaikaisiin vekkikaihtimiin. PriimaKaihdin toimii pääsääntöisesti Uudenmaan alueella, mutta heillä on yhteistyökumppaneita myös muualla Suomessa. PriimaKaihtimen liiketoimintaa pyörittävä Tommi Matilainen on visionut yrityksen kasvattamista ja etsinyt siihen keinoja digimarkkinoinnin kanavista. Tavoitteena Tommilla on luoda kannattavaa ja helposti mitattavaa kasvua liiketoiminnalleen.
Yrityksen verkkosivusto ja digikanavat ovat olleet keskeisessä roolissa asiakkaiden tavoittamisessa ja myynnin edistämisessä. Tommi halusi varmistaa, että verkkosivuston analytiikka ja mainonta ovat mahdollisimman tehokkaita ja tarkasti kohdennettuja, jolloin hän otti yhteyttä nettisivujeni kautta.
Digimarkkinoinnin perustan rakentaminen
Priimakaihdin.fi-sivuston analytiikkaa oli päivitettävä vastaamaan nykyaikaisia vaatimuksia, kuten Google Analytics 4 (GA4) -järjestelmän käyttäminen. Samalla halusimme mitata tärkeitä sivustotapahtumia. Lisäksi tavoitteena oli optimoida konversioseuranta Google Ads- ja Meta-mainonnan tarpeisiin.
Otimme käyttöön Google Tag Managerin (GTM), joka mahdollisti GA4-seurantatunnisteen helpon asentamisen ja tärkeimpien sivustotapahtumien seurantaan tarvittavien tapahtumien luomisen.
Yksi keskeisimmistä toimenpiteistä oli konversiopisteiden asentaminen verkkosivustollemme. Konversiopisteiden avulla voimme nyt seurata tarkasti, miten käyttäjät toimivat sivustollamme ja mitkä markkinointitoimenpiteet johtavat haluttuihin lopputuloksiin, kuten yhteydenottoihin.
Konversiopisteiden määrittäminen Google Adsissa ja Metassa
Kun konversiopisteet oli asennettu verkkosivustolle, jatkettiin työtä varmistamalla, että nämä pisteet oli määritetty myös Google Adsissa ja Metassa (Facebook ja Instagram). Tämä mahdollistaa sen, että voimme seurata mainoskampanjoidemme tehokkuutta eri kanavissa ja optimoida niitä jatkuvasti parempien tulosten saavuttamiseksi. Esimerkiksi voimme nähdä, mitkä Google Ads -kampanjat tuottavat eniten konversioita tai mitkä Facebook-mainokset saavat eniten sitoutumista.
GDPR-mukaiset evästeet
Nykyajan digitaalisessa maailmassa tietosuojakäytännöt ovat äärimmäisen tärkeitä. Tästä syystä halusimme varmistaa, että Priimakaihtimen verkkosivuston evästeet ovat GDPR-säännösten mukaisia. Tämä sisälsi evästeiden hallintatyökalun asentamisen, joka antaa käyttäjille mahdollisuuden hallita ja hyväksyä evästeitä.
Evästeiden hallintatyökalun avulla varmistimme, että käyttäjät voivat hallita kaikkia verkkosivustolle asennettuja analytiikka- ja seurantatyökaluja, kuten Google Analytics 4:ää, Google Tag Manageria ja mainonnan seurantatyökaluja. Näin varmistimme, että kaikki analytiikan ja mainonnan evästeet ovat tämän päivän tietosuojavaatimusten mukaisia, ja käyttäjiemme yksityisyys on suojattu lakien mukaisesti.
”Yhteistyö Vilin kanssa oli alusta asti todella helppoa ja vaivatonta. Sain Vililtä ehdotuksen miten saataisiin tehokkaammaksi markkinointia seurannan avulla. Samalla laitettiin sivujen evästeen GDPR- säännösten mukaiseksi.
Vilillä oli selkeä hinnoittelu koko työlle ja työ valmistui nopeasti avaimet käteen periaatteella. Lopuksi käytiin yhdessä läpi mitä oltiin tehty ja sain vinkkejä markkinointiin ja seurannan käyttämiseen. Tulevaisuudessa jos tarvitsen apua markkinoinnin asioissa tulen käyttämään Vilin palveluita.”
Lopputulos
Yhteistyössä saatiin Priimakaihdin ottamaan suuri harppaus eteenpäin digitaalisessa markkinoinnissa. Konversiopisteiden asentaminen ja määrittäminen eri mainosalustoille sekä GDPR-mukaisten evästeiden käyttöönotto ovat luoneet vahvan perustan, jolla Priimakaihdin voi rakentaa tulevia markkinointikampanjoita avaimet käteen -periaatteella. Nykyinen sivusto ja markkinointianalytiikka tukee siis hyvin kasvun seuraamista ja tavoittelua.