Blogi
Valitse kategoria tai selaa artikkeleita
Kategoriavalikko
Asiakastarina: PriimaKaihdin saa vankan pohjan digimarkkinoinnille
elo 21, 2024
PriimaKaihdin Oy - kasvuhaluinen yritys Uudeltamaalta PriimaKaihdin Oy on suomalainen, yksilöllisiin kaihdinratkaisuihin erikoistunut yritys, joka tarjoaa laadukkaita kotimaisia kaihdinratkaisuja ajattomista sälekaihtimista nykyaikaisiin vekkikaihtimiin. PriimaKaihdin...
Mitä maksaa hakukoneoptimointi?
syys 26, 2023
Hakukoneoptimointi (SEO) on välttämätön osa nykyaikaista digitaalista markkinointia. Se auttaa yrityksiä parantamaan näkyvyyttään hakukoneissa ja saavuttamaan potentiaaliset asiakkaat verkossa. Mutta kun pohditaan SEO-palveluiden hankkimista, yksi ensimmäisistä...
Mitä tehokas messumainonta sisältää?
syys 20, 2023
Messut ovat yksi perinteisimmistä tavoista edistää yrityksen tunnettuutta ja myyntitavoitteita. Ne tarjoavat mahdollisuuden kohdata potentiaalisia asiakkaita kasvokkain ja luoda henkilökohtaisia suhteita. Tehokas messumainonta on avainasemassa, kun pyritään erottumaan...
Miksi Suomen Spotify-käyttäjät kuulevat espanjankielisiä mainoksia?
elo 8, 2023
Spotify on yksi maailman suosituimmista musiikin suoratoistopalveluista, joka tarjoaa laajan valikoiman musiikkia, podcasteja ja muita äänisisältöjä, kuten hassusti kohdennettuja äänimainoksia. Erityisesti suomalaisia kuuntelijoita on viimeaikoina riivanneet...
Mikä on hyvä metaotsikko ja metakuvaus?
touko 29, 2023
Jokainen Googlen hakukonetta käyttävä kohtaa aina hakuja tehdessään metaotsikoita ja metakuvauksia. Ne vaikuttavat suoraan sivuston näkyvyyteen hakukoneissa sekä käyttäjien klikkauspäätöksiin. Hyvin suunnitellut metaotsikot ja metakuvaukset houkuttelevat käyttäjiä...
Mitä TikTok-mainonta maksaa?
tammi 27, 2023
TikTokia pidetään vielä yleisesti näyttökertojen, klikkausten ja konversioiden kannalta edullisimpana mainoskanavana esimerkiksi kilpaijoihin Facebookiin ja Instagramiin verrattuna. SDMn artikkelissa julkaistujen numeroiden valossa tämä "tuntuma" pitää paikkansa,...
Mitä on A/B-testaus digimarkkinoinnissa?
tammi 12, 2023
A/B-testaus on menetelmä, jolla voidaan vertailla kahta erilaista vaihtoehtoa tai versiota keskenään. Se on kätevä menetelmä esimerkiksi digimarkkinoinnissa, koska se auttaa yrityksiä selvittämään, mikä vaihtoehto toimii parhaiten heidän tavoitteidensa...
Miten Spotify-mainonta toimii?
loka 27, 2022
Jos olet koskaan käyttänyt Spotifyn ilmaisversiota musiikin tai podcastien kuunteluun, niin olet hyvin suurella todennäköisyydellä törmännyt siellä myös maksettuun mainontaan. Ylen artikkelin mukaan jo vuonna 2018 Spotifylla oli Suomessa 1,8 miljoonaa käyttäjää....
Mitä tuloksia sain 2 vuoden SEO-työllä?
loka 18, 2022
Takana on nyt kaksi kokonaista vuotta blogin kirjoittelua ja hakukoneoptimointia.🎂 Tässä kohtaa kehtaa jo sanoa, että pitkälle on tultu siitä mistä lähdettiin liikkeelle. Tavoittenani on siis ollut kerätä mahdollisimman paljon liikennettä ja näkyvyyttä sivuilleni...
Mitä hyötyä on backlinkeistä hakukoneoptimoinnissa?
syys 11, 2022
Mitä ovat backlinkit? Backlink (suom. paluulinkki tai käänteislinkki) tarkoittaa linkkiä, joka johtaa yhdeltä nettisivulta toiselle. Google ja muut suuret hakukoneet mieltävät sivuston backlinkit sivuston saamina suosituksina. Mitä enemmän sivulla on suosituksia, eli...
Mitä ovat crawlerit? – Hakukoneoptimointi
syys 7, 2022
Hakukoneoptimoinnin maailmassa crawler (suom. Indeksointirobotti) tarkoittaa hakukoneiden käyttämää ohjemaa, joka kartoittaa internetiä kerätäkseen ja indeksoidakseen tietoa. Esimerkiksi saadakseen verkkosivun näkymään Googlen hakutuloksissa, crawlerin tulee ensin...
Black Hat SEO – epäeettinen hakukoneoptimointi
kesä 28, 2022
Mitä on Black Hat SEO ja kuinka sitä voi välttää? Hakkereiden yhteydessä saatetaan puhua Black Hat-, ja White Hat-hakkereista. White Hat -puolisko edustaa niitä toimijota, jotka ovat lain puolella ja esimerkiksi auttavat viranomaisia tai yrityksiä testaamaan...
Mitä opin vuoden aikana markkinointitoimistossa?
kesä 22, 2022
Siitä on reilu vuosi aikaa kun pakkasin kamppeet, muutin Tampereelle, ja vaihdoin täyspäiväisen yrittäjän hommat pestiin markkinointitoimistossa. Halusin saada uutta näkökulmaa markkinointialaan, sekä hioa osaamistani vielä pidemmälle ja niihin on tähän mennessä ollut...
Miten Instagramin algoritmi toimii 2023?
kesä 18, 2022
Siinä missä muutkin somealustat suurimmaksi osaksi hyödyntää algoritmia julkaisujen näyttämiseen eri käyttäjille, Instagram ei ole poikkeus. Mitä paremmin tiedät kuinka Instagramin algoritmi toimii, sitä paremmin pystyt hyödyntämään sitä esimerkiksi yritys- tai...
Mitä Facebook-mainonta maksaa 2022?
huhti 16, 2022
Vastaus tähän kysymykseen on, että ei ole yhtä oikeaa vastausta kuinka paljon yrityksen tulisi laittaa rahaa Facebook-mainontaan. Facebookin itsensä mukaan mainontaa pystyy tehdä vaikka 5:llä dollarilla viikossa, tai 50 000 dollarilla viikossa, molemmat onnistuu....
Mitä tuloksia sain 18kk hakukoneoptimoinnilla?
huhti 15, 2022
Taas olisi aika päivitellä blogiin hakukoneoptimoinnin tuloksia. Viime kerrasta alkaa olla jo puolisen vuotta. Nyt ensimmäistä kertaa näkyvyys ja liikenne alkaa olla melko runsasta ja tasaista aiempaan verrattuna. Kuukausittain hakutuloksista sivullani saattaa käydä...
Kuinka asentaa Google Search Console verkkosivuillesi 2022?
maalis 12, 2022
Olen muutamassa artikkelissani saattanut sivuten puhua Googlen Search Consolesta, mutta nyt ajattelin että olisi hyvä kirjoittaa pidempi teksti ainoastaan siihen liittyen. Tämän artikkelin luettuasi tiedät mikä on Search Console ja osaat asentaa sen sivuillesi alle...
Miten sivusi pärjää Googlessa? – Kuinka tehdä SEO-auditointi?
joulu 26, 2021
Moni verkkosivujen omistaja on varmasti miettinyt, kuinka oma sivusto sijoittuu ja pärjää Googlessa. Paras tapa selvittää sijoitusta ja hakukoneystävällisyyttä ei ole kuitenkaan oman sivun Googlettelu ja sijoituksen tarkastelu. Tätä varten on olemassa SEO-auditointi,...
Kuinka luodaan mukautettu konversio? – Facebook markkinointi
joulu 19, 2021
Mikä on Facebookin mukautettu konversio? Mukautettu konversio on Facebook -pikselin ominaisuus, jonka avulla voidaan seurata tuloksia, joita Facebookin vakiotapahtumilla ei pysty. Mukautetut konversiot ovat siis itse määritettyjä tapahtumia, joita halutaan seurata...
12kk Google-optimointia – Mitä tuloksia sain?
loka 18, 2021
Siitä on nyt 12 kuukautta kun "virallisesti" aloitin omat hakukoneharrastelut tämän blogin muodossa. Viime kerran päivittelin blogini Google-optimointituloksia tänne viime huhtikuussa, tarkalleen 17. päivä. Siitä on tultu taas 6kk eteenpäin ja olisi aika katsoa...
Facebookin kohderyhmät – Kuinka niitä käytetään?
syys 22, 2021
Olen täällä blogin puolella varmaan muutamaan kertaan maininnut Facebookin kohderyhmät. En ole kuitenkaan niihin sen syvemmin perehtynyt, joten mietin, että nyt voisi olla hyvä aika. Kohderyhmillä tarkoitetaan erilaisia markkinoinnissa hyödynnettäviä yleisöjä, joita...
Kuinka tehdä Google avainsanatutkimus? – Selvitä mitkä avainsanat tuovat kävijöitä sivuillesi
huhti 24, 2021
Mikä on avainsanatutkimus ja kuinka se tehdään? Avainsanatutkimus tarkoittaa oman nettisivun parhaiden avainsanojen etsimistä, eli toisin sanoin halutaan ymmärtää mitä hakutermejä potentiaaliset asiakkaasi käyttävät Googlessa löytääkseen palvelusi. Tutkimuksessa...
Kuinka paljon sivuni hakukonenäkyvyys kasvoi 6kk hakukoneoptimoinnilla?
huhti 17, 2021
Olen tässä nyt reilun vuoden verran vaihtelevan aktiivisesti kirjoitellut tänne blogin puolelle digimarkkinointiaiheisia tekstejä. Tekstintuoton lisäksi olen samalla treenaillut hakukoneoptimointia ja sitä kuinka rakentaa sivuille hakukonenäkyvyys nollista. Mitään...
Pienyrittäjän opas somemainontaan – Kuinka tehdä tulosta alle 100€ kuukausibudjetilla?
maalis 22, 2021
Miksi pienyrittäjän kannattaa markkinoida somessa? Somemainonta on siitä hienoa, että se ei vaadi suuria resursseja jotta siinä voi onnistua. Lisäksi sosiaalisessa mediassa on ennennäkemättömän helppo tavoittaa suuria yleisöjä tehokkaasti. LM Somecon artikkelin mukaan...
Kuinka asentaa Facebook pikseli Word Press-sivuillesi? – 2 tapaa
joulu 19, 2020
Aina markkinointia asiakkailleni suunnitellessani, kartoitan asiakkaani digimarkkinoinnin nykyisen tilan ja tulevaisuuden tavoitteet. Nykyistä tilaa kartoittaessani esitän aina jossain kohtaa saman kysymyksen: "Onko teidän sivuilla Facebook pikseli käytössä?" Aina kun...
Kuinka saan parhaita tuloksia hakukonemainonnalla? – Google mainonta
joulu 6, 2020
Kun lapsena joulun aikaan availin innoissani luukkuja joulukalenterista aamuisin, niin nykyään availen asiakkaideni mainostilien dashboardeja, yhtä innoissani. Digimarkkinointia ja Google mainontaa voisi parhaiten verrata omasta näkökulmasta kinder-joulukalenteriin....
Mitä opin käytettyäni 50 000 euroa Facebook mainontaan?
marras 28, 2020
Muutaman vuoden ajan Facebook mainontaa tehneenä eri kokoisille ja eri toimialoilla oleville yrityksille, on kertynyt jo jonkinmoista kokemusta ja näkemystä Facebookin mainonnan saloista. Omasta mielestäni paras tapa oppia Facebook mainontaa on ehdottomasti ollut itse...
Kuinka aloittaa hakukoneoptimointi WordPress-sivullesi?
marras 2, 2020
Hakukoneoptimointi - Kuinka pääset alkuun? Hakukoneoptimointi on alkanut tosissaan nostamaan päätänsä maksetun hakukonemainonnan rinnalla. Tulosten saamisen hakukonemainonnalla ennustetaan hankaloituvan tulevaisuudessa todella paljon, joten nyt alkaa olla jo korkea...
Facebook Remarketing 101 – Ostajien aktivointi uudelleenmarkkinoinnilla
loka 30, 2020
Lisää myyntiäsi uudelleen markkinoinnilla (Facebook Remarketing) Kuinka monesti olet ostanut tuotteen tai palvelun ensimmäisen mainoksen perusteella mitä olet tuotteesta nähnyt? Todennäköisesti et kovin usein, sillä tilastojen mukaan vain noin 2% ensimmäistä kertaa...
Kuinka luot laskeutumissivun joka myy? – 5 vinkkiä
loka 28, 2020
Käytätkö laskeutumissivuja yrityksesi digimarkkinoinnissa? Laskeutumissivulla tarkoitetaan useimmiten yksinkertaista myyntisivua, johon tavoitellaan kävijöitä digikampanjoinnin kautta. Laskeutumissivut yhdistettynä mainontaan on todella tehokas tapa kartuttaa vaikkapa...
Mikä saa näkyvyyttä? – Facebookin algoritmi selitettynä 2021
tammi 27, 2020
Miten Facebookin algoritmi toimii? Siinä missä kaikki muutkin sosiaalisen median alustat, myös Facebook haluaa tarjota käyttäjilleen sisältöä, mikä todennäköisimmin pitää käyttäjän ruudun ääressä mahdollsimman pitkään. Yksinkertaisesti Facebook pyrkii näyttämään...
Facebook markkinointi – Mitä tuloksia kannattaa mitata?
tammi 26, 2020
Facebook markkinointi ja sen tuomat tulokset Moni tehdessään Facebook markkinointia jää miettimään onnistuiko mainos ja miten seuraava mainos voisi olla parempi edelliseen verrattuna. Etenkin Facebookissa mainostettaessa Business Manager lätkäisee sellaisen paletin...
5 Syytä tehdä digimarkkinointia
tammi 22, 2020
1. Verkkopreesens ja digimarkkinointi Joko olet verkossa? Hyvä jos olet, sillä niin ovat myös asiakkaasi. Joka ikisellä yrityksellä ja organisaatiolla tulisi olla oma virtuaalinen kivijalka netissä. Internetiä käyttää lähes jokainen suomalainen ja suurin osa heistä...