Blogi

Miten Spotify-mainonta toimii?

Miten Spotify-mainonta toimii?

Jos olet koskaan käyttänyt Spotifyn ilmaisversiota musiikin tai podcastien kuunteluun, niin olet hyvin suurella todennäköisyydellä törmännyt siellä myös maksettuun mainontaan. Ylen artikkelin mukaan jo vuonna 2018 Spotifylla oli Suomessa 1,8 miljoonaa käyttäjää....

Mitä tuloksia sain 2 vuoden SEO-työllä?

Mitä tuloksia sain 2 vuoden SEO-työllä?

Takana on nyt kaksi kokonaista vuotta blogin kirjoittelua ja hakukoneoptimointia.🎂 Tässä kohtaa kehtaa jo sanoa, että pitkälle on tultu siitä mistä lähdettiin liikkeelle. Tavoittenani on siis ollut kerätä mahdollisimman paljon liikennettä ja näkyvyyttä sivuilleni...

Mitä hyötyä on backlinkeistä hakukoneoptimoinnissa?

Mitä hyötyä on backlinkeistä hakukoneoptimoinnissa?

Mitä ovat backlinkit? Backlink (suom. paluulinkki tai käänteislinkki) tarkoittaa linkkiä, joka johtaa yhdeltä nettisivulta toiselle. Google ja muut suuret hakukoneet mieltävät sivuston backlinkit sivuston saamina suosituksina. Mitä enemmän sivulla on suosituksia, eli...

Mitä ovat crawlerit? – Hakukoneoptimointi

Mitä ovat crawlerit? – Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimoinnin maailmassa crawler (suom. Indeksointirobotti) tarkoittaa hakukoneiden käyttämää ohjemaa, joka kartoittaa internetiä kerätäkseen ja indeksoidakseen tietoa. Esimerkiksi saadakseen verkkosivun näkymään Googlen hakutuloksissa, crawlerin tulee ensin...

Black Hat SEO – epäeettinen hakukoneoptimointi

Black Hat SEO – epäeettinen hakukoneoptimointi

Mitä on Black Hat SEO ja kuinka sitä voi välttää? Hakkereiden yhteydessä saatetaan puhua Black Hat-, ja White Hat-hakkereista. White Hat -puolisko edustaa niitä toimijota, jotka ovat lain puolella ja esimerkiksi auttavat viranomaisia tai yrityksiä testaamaan...

Mitä opin vuoden aikana markkinointitoimistossa?

Mitä opin vuoden aikana markkinointitoimistossa?

Siitä on reilu vuosi aikaa kun pakkasin kamppeet, muutin Tampereelle, ja vaihdoin täyspäiväisen yrittäjän hommat pestiin markkinointitoimistossa. Halusin saada uutta näkökulmaa markkinointialaan, sekä hioa osaamistani vielä pidemmälle ja niihin on tähän mennessä ollut...

Miten Instagramin algoritmi toimii 2022?

Miten Instagramin algoritmi toimii 2022?

Siinä missä muutkin somealustat suurimmaksi osaksi hyödyntää algoritmia julkaisujen näyttämiseen eri käyttäjille, Instagram ei ole poikkeus. Mitä paremmin tiedät kuinka Instagramin algoritmi toimii, sitä paremmin pystyt hyödyntämään sitä esimerkiksi yritys- tai...

Mitä Facebook-mainonta maksaa 2022?

Mitä Facebook-mainonta maksaa 2022?

Vastaus tähän kysymykseen on, että ei ole yhtä oikeaa vastausta kuinka paljon yrityksen tulisi laittaa rahaa Facebook-mainontaan. Facebookin itsensä mukaan mainontaa pystyy tehdä vaikka 5:llä dollarilla viikossa, tai 50 000 dollarilla viikossa, molemmat onnistuu....

Mitä tuloksia sain 18kk hakukoneoptimoinnilla?

Mitä tuloksia sain 18kk hakukoneoptimoinnilla?

Taas olisi aika päivitellä blogiin hakukoneoptimoinnin tuloksia. Viime kerrasta alkaa olla jo puolisen vuotta. Nyt ensimmäistä kertaa näkyvyys ja liikenne alkaa olla melko runsasta ja tasaista aiempaan verrattuna. Kuukausittain hakutuloksista sivullani saattaa käydä...

Kuinka asentaa Google Search Console verkkosivuillesi 2022?

Kuinka asentaa Google Search Console verkkosivuillesi 2022?

Olen muutamassa artikkelissani saattanut sivuten puhua Googlen Search Consolesta, mutta nyt ajattelin että olisi hyvä kirjoittaa pidempi teksti ainoastaan siihen liittyen. Tämän artikkelin luettuasi tiedät mikä on Search Console ja osaat asentaa sen sivuillesi alle...

Miten sivusi pärjää Googlessa? – Kuinka tehdä SEO-auditointi?

Miten sivusi pärjää Googlessa? – Kuinka tehdä SEO-auditointi?

Moni verkkosivujen omistaja on varmasti miettinyt, kuinka oma sivusto sijoittuu ja pärjää Googlessa. Paras tapa selvittää sijoitusta ja hakukoneystävällisyyttä ei ole kuitenkaan oman sivun Googlettelu ja sijoituksen tarkastelu. Tätä varten on olemassa SEO-auditointi,...

Kuinka luodaan mukautettu konversio? – Facebook markkinointi

Kuinka luodaan mukautettu konversio? – Facebook markkinointi

Mikä on Facebookin mukautettu konversio? Mukautettu konversio on Facebook -pikselin ominaisuus, jonka avulla voidaan seurata tuloksia, joita Facebookin vakiotapahtumilla ei pysty. Mukautetut konversiot ovat siis itse määritettyjä tapahtumia, joita halutaan seurata...

12kk Google-optimointia – Mitä tuloksia sain?

12kk Google-optimointia – Mitä tuloksia sain?

Siitä on nyt 12 kuukautta kun "virallisesti" aloitin omat hakukoneharrastelut tämän blogin muodossa. Viime kerran päivittelin blogini Google-optimointituloksia tänne viime huhtikuussa, tarkalleen 17. päivä. Siitä on tultu taas 6kk eteenpäin ja olisi aika katsoa...

Facebookin kohderyhmät – Kuinka niitä käytetään?

Facebookin kohderyhmät – Kuinka niitä käytetään?

Olen täällä blogin puolella varmaan muutamaan kertaan maininnut Facebookin kohderyhmät. En ole kuitenkaan niihin sen syvemmin perehtynyt, joten mietin, että nyt voisi olla hyvä aika. Kohderyhmillä tarkoitetaan erilaisia markkinoinnissa hyödynnettäviä yleisöjä, joita...

Kuinka paljon sivuni hakukonenäkyvyys kasvoi 6kk hakukoneoptimoinnilla?

Kuinka paljon sivuni hakukonenäkyvyys kasvoi 6kk hakukoneoptimoinnilla?

Olen tässä nyt reilun vuoden verran vaihtelevan aktiivisesti kirjoitellut tänne blogin puolelle digimarkkinointiaiheisia tekstejä. Tekstintuoton lisäksi olen samalla treenaillut hakukoneoptimointia ja sitä kuinka rakentaa sivuille hakukonenäkyvyys nollista. Mitään...

Kuinka asentaa Facebook pikseli Word Press-sivuillesi? – 2 tapaa

Kuinka asentaa Facebook pikseli Word Press-sivuillesi? – 2 tapaa

Aina markkinointia asiakkailleni suunnitellessani, kartoitan asiakkaani digimarkkinoinnin nykyisen tilan ja tulevaisuuden tavoitteet. Nykyistä tilaa kartoittaessani esitän aina jossain kohtaa saman kysymyksen: "Onko teidän sivuilla Facebook pikseli käytössä?" Aina kun...

Kuinka saan parhaita tuloksia hakukonemainonnalla? – Google mainonta

Kuinka saan parhaita tuloksia hakukonemainonnalla? – Google mainonta

Kun lapsena joulun aikaan availin innoissani luukkuja joulukalenterista aamuisin, niin nykyään availen asiakkaideni mainostilien dashboardeja, yhtä innoissani. Digimarkkinointia ja Google mainontaa voisi parhaiten verrata omasta näkökulmasta kinder-joulukalenteriin....

Mitä opin käytettyäni 50 000 euroa Facebook mainontaan?

Mitä opin käytettyäni 50 000 euroa Facebook mainontaan?

Muutaman vuoden ajan Facebook mainontaa tehneenä eri kokoisille ja eri toimialoilla oleville yrityksille, on kertynyt jo jonkinmoista kokemusta ja näkemystä Facebookin mainonnan saloista. Omasta mielestäni paras tapa oppia Facebook mainontaa on ehdottomasti ollut itse...

Kuinka aloittaa hakukoneoptimointi WordPress-sivullesi?

Kuinka aloittaa hakukoneoptimointi WordPress-sivullesi?

Hakukoneoptimointi - Kuinka pääset alkuun? Hakukoneoptimointi on alkanut tosissaan nostamaan päätänsä maksetun hakukonemainonnan rinnalla. Tulosten saamisen hakukonemainonnalla ennustetaan hankaloituvan tulevaisuudessa todella paljon, joten nyt alkaa olla jo korkea...

Facebook Remarketing 101 – Ostajien aktivointi uudelleenmarkkinoinnilla

Facebook Remarketing 101 – Ostajien aktivointi uudelleenmarkkinoinnilla

Lisää myyntiäsi uudelleen markkinoinnilla (Facebook Remarketing) Kuinka monesti olet ostanut tuotteen tai palvelun ensimmäisen mainoksen perusteella mitä olet tuotteesta nähnyt? Todennäköisesti et kovin usein, sillä tilastojen mukaan vain noin 2% ensimmäistä kertaa...

Kuinka luot laskeutumissivun joka myy? – 5 vinkkiä

Kuinka luot laskeutumissivun joka myy? – 5 vinkkiä

Käytätkö laskeutumissivuja yrityksesi digimarkkinoinnissa? Laskeutumissivulla tarkoitetaan useimmiten yksinkertaista myyntisivua, johon tavoitellaan kävijöitä digikampanjoinnin kautta. Laskeutumissivut yhdistettynä mainontaan on todella tehokas tapa kartuttaa vaikkapa...

Mikä saa näkyvyyttä? – Facebookin algoritmi selitettynä 2021

Mikä saa näkyvyyttä? – Facebookin algoritmi selitettynä 2021

Miten Facebookin algoritmi toimii? Siinä missä kaikki muutkin sosiaalisen median alustat, myös Facebook haluaa tarjota käyttäjilleen sisältöä, mikä todennäköisimmin pitää käyttäjän ruudun ääressä mahdollsimman pitkään. Yksinkertaisesti Facebook pyrkii näyttämään...

Facebook markkinointi – Mitä tuloksia kannattaa mitata?

Facebook markkinointi – Mitä tuloksia kannattaa mitata?

Facebook markkinointi ja sen tuomat tulokset Moni tehdessään Facebook markkinointia jää miettimään onnistuiko mainos ja miten seuraava mainos voisi olla parempi edelliseen verrattuna. Etenkin Facebookissa mainostettaessa Business Manager lätkäisee sellaisen paletin...

5 Syytä tehdä digimarkkinointia

5 Syytä tehdä digimarkkinointia

1. Verkkopreesens ja digimarkkinointi Joko olet verkossa? Hyvä jos olet, sillä niin ovat myös asiakkaasi. Joka ikisellä yrityksellä ja organisaatiolla tulisi olla oma virtuaalinen kivijalka netissä. Internetiä käyttää lähes jokainen suomalainen ja suurin osa heistä...